Historiaa

Harjavallan Pallo ry

Yhdistys on perustettu 29.8.1950. Seuran ensimmäisenä puheenjohtajana toimi Eino Kuisma. Jäsenmäärä on n. 350 henkilöä.

Vuonna 1950 joukko jalkapallosta kiinnostuneita nuoria kokoontui silloisessa ravintola Aulassa, mistä lähti idea perustaa jalkapalloilun erikoisseura.

Yhdistyksen tarkoituksena on jalkapallon harrastuksen mahdollistaminen paikkakunnalla ja mahdollisimman suuren määrän nuoria saaminen 'kuningas jalkapallon' harrastajiksi.

Yhdistys on järjestänyt tempauksia ja tapahtumia toimintansa tukemiseksi. Mm. Dragonmelonnat olivat tuttu tapahtuma Harjavallassa, jonka järjestelyistä seura vastasi yhteistyössä Harjavallan Vesihiihtäjien kanssa. Monenlaiset talkoot ovat myös vanhempien ja lasten ohjelmassa vuosittain,  jotta pelitoiminnan pyörittämiseen saadaan varoja.