Harjavaltaan rakennetaan tekonurmi

28.3.2018

Harjavaltaan rakennetaan tekonurmi

Päivälleen vuosi sitten (28.3.2017) Harjavallan Pallo ry:n johtokunta lähetti Kuntalaisaloite.fi palveluun julkaistavaksi aloitteen tekonurmen rakentamisesta Honkalan hiekkakentälle. Aloite keräsi vajaassa kuukaudessa 284 pankkitunnuksilla vahvistettua harjavaltalaisten äänestysoikeutettujen allekirjoitusta.

Jos aloitteen allekirjoitusten kertyminen oli ripeää, niin ripeää on ollut toiminta myös Harjavallan kaupungin osalta. Aloite käsiteltiin nopealla aikataululla hallituksessa, lautakunnissa ja valtuustossa. Harjavallan Pallossa on seurattu lähes hämmennyksen vallassa, miten asia on edennyt eri instansseissa. Kaupunki budjetoi tekonurmi-investoinnille 145 000 euroa ja haki Karhuseudun Otso osaa-ohjelmasta tukea, jota myönnettiin huimat 60 900 euroa.

Eilen 27.3. tekninen lautakunta hyväksyi kentän rakentamisesta tehdyn tarjouksen ja tekonurmikenttä valmistunee kevään etenemisestä riippuen jopa juhannukseksi.